مدیرکل محیط زیست اردبیل:

قاسم پور: کانون وقوع پدیده گرد و خاک در اردبیل محلی و منطقه‌ای است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: طبق بررسی های به عمل آمده کانون های وقوع پدیده گرد و خاک با شدت بالا در اردبیل محلی و منطقه ای بوده است.

به گزارش پارس پرس، حسن قاسم پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده کانون‌های وقوع پدیده گرد و خاک با شدت بالا در اردبیل محلی و منطقه‌ای بوده که به دلیل خشک سالی و کاهش بارندگی در این فصل و عدم تثبیت خاک با رطوبت کافی، شاهد وضعیت ناسالم و خطرناکی هستیم.

وی افزود: طبق پیش بینی‌های هواشناسی استان این وضعیت تا پایان امروز برقرار بوده و از فردا روند کاهشی داشته و پیش بینی می‌شود با فروکش کردن وزش باد جنوبی شرایط گرد و خاک تا صبح فردا فروکش کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: با توجه به محلی، نقطه‌ای و لحظه‌ای بودن کانون‌ها، امکان سنجش غلظت و تراکم با دستگاه‌های سنجش به صورت علمی و فنی مقدور نبوده و صرفاً با آنالیز دید افقی، میزان گرد و خاک قابل مشاهده است.

قاسم‌پور تصریح کرد: همکاران اداره کل حفاظت محیط زیست ضمن پایش عرصه با ایجاد کنندگان گرد و خاک اعم از فعالیت‌های صنعتی و خدماتی و عمرانی برخورد و نسبت به تعطیلی موقت برای کاهش میزان آلایندگی اقدام می‌کنند.