چرا ایران بالاتر از استرالیا صعود کرد؟ / گل دقیقه ۴+۹۰ دلیل صدرنشینی تیم ملی

تیم ملی جوانان کشورمان بالاتر از تیم استرالیا به دور بعدی صعود کرد.

به گزارش پارس پرس به نقل از فارس، تیم فوتبال جوانان کشورمان با برتری ۳ بر یک مقابل ویتنام به عنوان تیم اول گروه B راهی مرحله بعد شود.

در نگاه اول این تصور وجود داشت که تیم کشورمان پس از استرالیا به عنوان تیم دوم به مرحله بعد خواهد رفت چرا که کانگوروها تفاضل گل بهتری دارند و در بازی رودر رو پیروز شدند.

با اینحال یک قانون در برگزاری این مسابقات باعث شد که تیم کشورمان به عنوان تیم اول جواز صعود را کسب کند.

بر اساس قوانین مسابقات، در صورت هم امتیاز شدن بیش از ۲ تیم، امتیاز و تفاضل گلِ بازی‌های رو در رو محاسبه می‌شود که در این مورد تقابل سه تیم ایران، استرالیا و ویتنام مورد محاسبه قرار گرفته و در واقع بازی با قطر از این محاسبه کنار گذاشته شده است.

به این ترتیب تیم ایران که در بازی مقابل استرالیا با یک اختلاف نتیجه را واگذار کرد، به دلیل شکست دادن ویتنام با ۲ اختلاف، بالاتر از استرالیا قرار گرفت. چرا که تیم استرالیا یا یک اختلاف از ویتنام شکست خورد. به این ترتیب تیم کشورمان با تفاضل +۱ و استرالیا با تفاضل ۰ بالاتر از ویتنام که تفاضلش در بازی‌های رودررو با ایران و استرالیا -۱ شده، به دور حذفی صعود کردند.

شاگردان مرفاوی برای مشخص شدن حریف‌شان در مرحله یک چهارم نهایی باید منتظر دیدارهای امروز گروهA بین تیم‌های عراق، اندونزی، ازبکستان و سوریه باشند. تیم دوم این گروه در مرحله بعدی به مصاف تیم کشورمان می‌رود. تیم اول نیز حریف استرالیا می شود.

انتهای پیام/